Motoryzacja, a właściwie inżynierowie projektujący silniki, od dawna nie mogą się zdecydować jaka jednostka napędowa może być najlepszym wyborem dla przeciętnego kierowcy. Spór toczy się głównie o źródła zasilania motoru.
W chwili obecnej wybór ogranicza się właściwie do 2 typów silników: jednostek napędzanych benzyną i tych zasilanych ropą (czyli popularnych Dieslów). Spór pozostanie chyba nierozstrzygnięty, bowiem oba typy mają swoje wady i zalety,
Wśród zalet silników benzynowych wymienia się mniejszą awaryjność (a właściwie niższe koszty napraw) i większą moc jednostek. Wadą jest większe spalanie i droższe paliwo, której to niedogodności można w łatwy sposób zaradzić poprzez montaż instalacji gazowej.
Jeśli chodzi o silniki Diesla to na ich rzecz przemawia legendarna trwałość, zwłaszcza na długich trasach oraz niższe spalanie. Niestety samochody zasilane ropą słyną również z występowania wielu pomniejszych awarii, które mogą być dość kosztowne dla właściciela (np. filtr cząstek stałych).
Czekam na podobne teksty na stronie.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.