FullKERS: Trzeba powoli wybiegać w przyszłość
Szef zespołu Sky o obecnej sytuacji zespołu
Witam na konferencji po Grand Prix Australi.
Witam serdecznie
Wiemy, że nie byłeś osobiście na torze. Czy to z powodu rozmów sponsorskich?
Powiedzmy, że tak – od jakiegoś czasu moja rola w zespole nieco się zmieniła i teraz skupiam się głównie na tym, aby zespół był w jak najlepszej dyspozycji w następnym sezonie. Oczywiście, obecny, zbliżający się u końcowi jest dla nas równie ważny, ale trzeba powoli wybiegać w przyszłość aby być jak najlepiej przygotowanym do pierwszego wyścigu 11 sezonu.
Jak oceniasz ostatni wyścig?
Jestem bardzo zadowolony z postawy reprezentantów Sky. EmPiDi pojechał świetny wyścig i dopisał na swoje konto kolejne zwycięstwo. Gdy tylko dowiedziałem się, że synoptycy przewidują opady deszczu w niedzielę, byłem spokojny o jego występ. Gdy pada i masz w zespole EmPiDiego to można oczekiwać bardzo dobrego rezultatu. Również Bartek pojechał dobry wyścig zdobywając ostatecznie 5 miejsce. Szkoda, że na starcie zabrakło Shymiego, który wciąż walczy o powrót za kierownice. Mam nadzieję, że już niedługo zobaczymy Sky w komplecie.
Czy problemy VW RBR zaczeły cie niepokoić, bo po tym jak Norbi i IceMan doznali awarii silników?
Niestety takie są wyścigi. Awaria to zawsze ostatnia rzecz jaką chciałbyś zobaczyć, nawet jeśli występuje u konkurencji. Każdy chce wygrywać na torze a nie poza nim. Na pewno VW zrobił wszystko aby taka sytuacja nie miała miejsca w przyszłości, ale silnik to skomplikowany podzespół więc trudno przewidzieć czy sytuacja się nie powtórzy. Nam pozostaje życzyć pozostałym niezawodności i skupić się na tym, aby nasze silniki zawsze wytrzymywały 100% dystans wyścigu.
Bardzo głośna a zarazem kontrowersyjna jest sprawa deszczu na torze. Ty popierasz, aby deszcz został czy wolisz aby cały sezon był jechany na slickach?
Ja uważam, że zmienna pogoda jest ciekawym rozwiązaniem, dodającym pewne elementy z prawdziwego weekendu wyścigowego, gdzie czasem zdarza się, że piątek i sobota są słoneczne a w niedziele pada, jak również odwrotnie. Trzeba po prostu szybciej adaptować się do warunków. Jeździliśmy same słoneczne wyścigi przez praktycznie 10 sezonów więc uważam że czas coś w tym temacie zmienić. Zdaje sobie sprawę, że nie każdy z tego rozwiązania jest zadowolony, jednak jeszcze nigdy nie było takiej sytuacji, aby wszyscy byli szczęśliwi (śmiech), Warto podkreślić, że zmienna pogoda jest losowana a nie ustalana z góry więc wszyscy mają równe szansę. Nie ma też powodów do zmartwień, bo całość jest tak zaprogramowana, że deszcz będzie występował jedynie raz na jakiś czas.
Szefostwo Sky rozmawia z jakiś dużym inwestorem i przyszłosezonowym składem?
Od początku istnienia zespołu a więc od sezonu 6 mamy praktycznie takich samych sponsorów i w tym temacie nie przewiduję większych zmian. W związku z tym również malowanie pozostanie w zbliżonej formie – w końcu jesteśmy jedynym zespołem „niefabrycznym” który utrzymuje z sezonu na sezon jednakowe barwy i będziemy podtrzymywać tą tradycje. Jeśli zaś chodzi o skład to negocjacje trwają. Na chwile obecną mam dwóch pewnych kandydatów, nie wiem jednak jak potoczy się sytuacja z trzecim samochodem, gdyż na chwile obecną nie ma oficjalnej decyzji co do liczby samochodów przypadających na zespół w następnym sezonie.
Teraz może pytanie bardziej w stronę administratora niż szefa zespołu. Jak oceniasz rozwój ligi?
Na pewno liga poszła mocno w przód względem tego co pamiętam z sezonu II kiedy dołączyłem do rFanatic. Była to wtedy mała liga, skupiająca kilku graczy. Teraz mamy dosyć dobrą frekwencję, mod dostosowany pod potrzeby ligi, autorski system ligowy i wiele innych ulepszeń. Zdaję sobie sprawę, że są obszary w których liga powinna się poprawić i w tym kierunku będą czynione pewne kroki. Ciesze się, że gracze wykazują zainteresowanie ligą, bo gdyby nie to, historia rFanatic zakończyła by się pewnie wraz z końcem 2013 roku.
Kierowcy wiedzą o głosowaniu na temat przepisów technicznych na następny sezon. Jaki ty osobiście regulamin techniczny będziesz popierać na sezon XI?
W kwestii moda będę głosował za tym z sezonu 6. Jeśli zaś chodzi o pozostałe przepisy to moim zdaniem trzeba odejść od boostów i przywrócić tankowanie. Kwestia liczby samochodów na zespół jest dyskusyjna, ale mi idea 3 kierowców w zespole przypadła do gustu i osobiście chciałbym zobaczyć takie właśnie zespoły w kolejnym sezonie. Ostatecznie zadecydują głosy większości więc mam nadzieję, że razem uda się ustalić jakiś sensowny regulamin.
Dziękuje za poświęcony czas i życzę powodzenia zespołowi Sky w najbliższym Grand Prix na tureckiej ziemi.
Dziękuję bardzo