Wszystkie prace związane z modyfikacją zwrotnic należy przeprowadzić bardzo starannie i rozważnie, ponieważ w razie awarii możesz się narazić na duże niebezpieczeństwo. Duże wyzwanie czeka Cię, jeśli ramię zwrotnicy ma bardzo skomplikowany kształt lub jest zintegrowane ze zwrotnicą (np. zwrotnica odlewana w całości). Innym sposobem jest zastosowanie przekładni kierowniczej, czyli „maglownicy” o mniejszym przełożeniu, to znaczy takiej, która przesunie zębatkę dalej przy danym obrocie kierownicy.
Sportowa przekładnia

Zazwyczaj taka „szybsza”, sportowa przekładnia ma przełożenie od 2,2 do 2,7 (dla porównania w Seicento – 4). Liczby te oznaczają ilość obrotów kierownicy, które musisz wykonać, żeby skręcić koła od pełnego wychylenia w lewo do pełnego wychylenia w prawo (lub odwrotnie). Przekładnię kierowniczą możesz kupić nową lub używaną, dostosowaną do Twojego modelu samochodu lub od innego modelu samochodu, wymagającą drobnych modyfikacji przed zainstalowaniem.
Przekładnia używana

Stosując jednak przekładnię używaną, powinieneś się upewnić, czy jest ona sprawna, czy nie występują luzy na zębatce oraz sprawdzić stan gumowych osłon. Jeżeli pozwalają na to przepisy w wybranej przez Ciebie kategorii, możesz pokusić się dodatkowo o zamontowanie wyczynowych przegubów drążków kierowniczych (przeguby typu „Uniball”), co poprawi precyzję prowadzenia samochodu.
Samochód wyczynowy

Każdy samochód wyczynowy wymaga zmian dotyczących jego wnętrza. Przede wszystkim chodzi o jak najlepsze przygotowanie „miejsca pracy” dla kierowcy. Tylko w ten sposób można wykorzystać w pełni potencjał samochodu. Wnętrze prawidłowo dostosowane do potrzeb sportu lub szybkiej jazdy (nie tylko po prostej i do atomowych startów spod świateł) pozwala na doskonałą kontrolę nad pojazdem. Kierowca używa rąk i nóg jedynie do prowadzenia samochodu, a nie do walki o utrzymanie się w fotelu.
Modyfikacja wnętrza samochodu

Uważamy, że racjonalna modyfikacja wnętrza należy do podstawowych i najważniejszych przeróbek samochodu. Najlepiej od tego zacząć. Dwieście koni pod stopą i świetna przyczepność naprawdę niewiele znaczy, jeśli, pod wpływem dużych sil odśrodkowych, na każdym zakręcie musisz kurczowo trzymać się kierownicy, aby nie „wylecieć” z fotela. W zależności od przeznaczenia samochodu zmiany mogą być niewielkie lub daleko posunięte. Wyczynowe maszyny są „bebeszone” do gołej blachy, zarówno z uwagi na funkcjonalność wnętrza jak i odciążenie auta. Miłośników skóry, drewnopodobnych wykładzin i polerowanych gałek może to przyprawić o zawał serca.
Samochód sportowy

Jednak samochód sportowy, w naszym rozumieniu, jest przygotowywany do zawodów, a nie na konkurs piękności, dlatego każdy element, który nie poprawia jego parametrów jest usuwany. W samochodzie, którym będziesz poruszał się, na co dzień i równocześnie używał do sportu, wystarczy zmienić jedynie kilka elementów. Najważniejsze jest zamontowanie odpowiednich pasów szelkowych. Wybór różnych typów jest duży i zależy głównie od Twojego budżetu. Jeżeli nie potrzebujesz pasów z homologacją FIA, to możesz zamontować pasy 3 lub 4-ro punktowe mocowane śrubami lub karabińczykami.