Lucas (Scuderia Ferrari):

Witam na konferencji prasowej po Grand Prix Turcji
Witam Serdecznie naszego zapracowangeo Pana Redaktora

Jak oceniasz te kwalifikacje?
kwalifikacje na Istanbul Park poszły mi bardzo dobrze zająłem P4 a zaledwie 0,020s dzieliło mnie od 3 miejsca także nie bylo najgorzej, aczkolwiek w wyścigu liczyłem na więcej

Przejdźmy do wyścigu. Jak oceniasz start w swoim wykonaniu?
Sam start miałem dobry, niestety zabrałem się ze złej strony do ataku na Adriana, a on w obronie trochę mnie spychał na tarkę która dość mocno mnie zwolniła przez co spadłem po T1 na bodajże 10 lub 11 miejsce.

Czy czułeś zagrożenie po kwalifikacjach jak Norbi zakwalifikował się tuż za Toba?
Norbi jest nieprzewidywalnym kierowcą w tym sezonie, ale wiedziałem że startuje ciut wolniej ode mnie więc widziałem że raczej powinienem utrzymać pozycję, bardziej niepokoiła mnie obecność Empidiego tuż za moimi plecami, bo jak wiadomo jest to znakomity kierowca nie tylko w deszczu

Była duża impreza po dublecie Ferrari?
Impreza to za duże słowo, ale małe przyjęcie oczywiście się odbyło po wspaniałej jeździe Satcha oraz Bosli którzy w świetnym stylu wywalczyli dublet. Poważna impreza dopiero się odbędzie wtedy kiedy uda nam się zdobyć Mistrzostwo zarówno w klasyfikacji Indywidualnej (Satch) jaki i Konstruktorskiej

Po przejściu Satcha do Ferrari, Scuderia można powiedzieć nabrała powietrza do płuc. Jak to jest widoczne z najwyższego stanowiska w zespole?
Tak Satch wniósł ten element którego nam brakowało gdy jeździł z nami Norbi, chodzi o opanowanie i walkę do samego końca o każdy punkt, Norbert jest również świetnym kierowcą co pokazywał chociażby w zeszłym sezonie ale w tym jakoś nie potrafi odnaleźć tego rytmu z Sezonu IX, tak więc postanowiliśmy usiąść do rozmów z Satchem i VW RBR i wynegocjować warunki jego przejścia do nasco zakończyło się sukcesem i tak Satch przeniósł się do nas i tchnął w nas nowe powietrze.

Jaki macie plan rozwojowy na ten sezon?
Ogólny rozwój samochodu tak aby móc do samego końca być na szczycie bo taki jest nasz cel
Krążą plotka o wsparciu marki Alfa Romeo. Czy to prawda?
Nie, chciałbym to zdementować, Ferrari jest marką samą w sobie

Chciałbym poznać twoje zdanie na temat deszczowych Grand Prix. Czy powinny odbywać się tylko w suchych warunkach czy jednak powinniśmy zostać przy zmiennej pogodzie?
Cóż deszczowe GP to loteria na którym można zarówno wiele zyskać jak i stracić, niestety nie dane mi było pojechać wyścigu w Australii gdzie na przeszkodzie stanęła pierwsza w tym sezonie awaria techniczna, co ciekawe taka sama przydażyła się Norbiemu, więc póki co nie wiem jak jest jazda w deszczu, jednak ja jestem zwolennikiem jazdy po suchej nawierzchni, więc lubię gdy nad torem świeci ładne słoneczko

Na jaki regulamin techniczny będziesz głosować jako kierowca i jako zespół?
Raczej byłbym przeciwko powrotowi rozwiązaniom technicznym z poprzednich sezonów bo nie zawsze powrót do czegoś jest dobry więc myślę że lepszą opcją byłoby wprowadzenie czegoś nowego, aczkolwiek myślę że przydałyby się testy zaproponowanych rozwiązań technicznych aby móc skonkretyzować co byłoby „lepsze”

Dziękuje za poświęcony czas, życzę powodzenia w najbliższy weekend
Również dziękuję za rozmowę